Rettar
1. Rett til helsehjelp
Alle innbyggjarar har rett til nødvendig helsehjelp frå det offentlege helsevesenet. Dette omfattar mellom anna legetenester, sjukehusbehandling og andre helse- og omsorgstenester. Tenestene skal vera tilgjengelege for alle, uavhengig av økonomisk situasjon, bustad eller andre forhold.
2. Rett til informasjon
Du har rett til informasjon om helsehjelpa du får, og helsepersonell har plikt til å informera deg om behandlingsalternativ, moglege risikoar og kva som skjer i løpet av behandlinga. Informasjonen skal vera lett forståeleg, slik at du kan ta informerte val om eiga behandling.
3. Rett til medråderett
Du har rett til å delta aktivt i avgjerdene som blir tekne om di helsehjelp. Dette inneber at helsepersonell skal ta omsyn til ønska og behova dine når dei planlegg og gjennomfører behandlinga eller omsorga.
4. Rett til behandling innan rimeleg tid
Du har rett til helsehjelp utan unødvendig ventetid. Dersom du har behov for helsehjelp, skal du få hjelp innan rimeleg tid, og i akutte tilfelle skal hjelpa givast omgåande.
5. Rett til tilrettelegging
Helse- og omsorgstenester skal tilpassast behovet til den enkelte. Dette betyr at personar med spesielle behov, som funksjonshemma eller personar med kroniske sjukdommar, har rett til spesialtilpassa tenester.
Klagemoglegheiter
1. Klage til helse- og omsorgstenesta i kommunen
Hovudtilrådinga er at uønskte hendingar blir tekne opp direkte med dei som har levert helse- og omsorgstenesta, eventuelt leiar for tenesta. Du kan klage dersom du meiner du ikkje har fått den hjelpa eller behandlinga du har krav på, eller det er forhold ved tenesta du ikkje er nøgd med. Du finn informasjon om klagerettar i vedtaksbrevet. Klagefrist er 4 veker frå du tek imot vedtaket. Du kan også klage på tenester som ikkje vert tildelt ved skriftleg vedtak.
Klage skal vere skriftleg og sendast til Bokn kommune ved kontaktperson/sakshandsamar. Skriv kva som er problemet, og eventuelle ønskjer for løysing.
2. Klage til Statsforvaltaren
Dersom du ikkje er nøgd med svaret du får frå helse- eller omsorgstenesta, kan du klaga vidare til Statsforvaltaren. Statsforvaltaren kan vurdera om rettane dine har vorte brotne, og dei kan gi pålegg om at tenesta må retta opp feilen.
Hvordan klage på helse- og omsorgstjenester | Statsforvalteren.no
3. Klage til Pasient- og brukarombodet
Pasient- og brukarombodet er ein uavhengig instans som kan hjelpa deg dersom du har klagar på helsetenester. Dei kan gi råd om korleis du kan gå fram og hjelpa deg med å fremja klaga.
Pasient- og brukerombudet
4. Rettar ved bruk av private helse- og omsorgstenester
Dersom du nyttar deg av private helse- og omsorgstenester, har du også rett til å klage. Her gjeld spesifikke klageordningar som ofte inneber at du kan kontakta forbrukarrådet eller relevante tilsynsmakter.
Relevante lover og forskrifter for alle tenestetilboda
Lov om pasient- og brukerrettigheter (pasient- og brukerrettighetsloven)
Lov om kommunale helse- og omsorgstjenester m.m. (helse- og omsorgstjenesteloven)
Lov om spesialisthelsetjenesten m.m. (spesialisthelsetjenesteloven)
Lov om helsepersonell m.v. (helsepersonelloven)
Lov om etablering og gjennomføring av psykisk helsevern (psykisk helsevernloven)
Lov om tannhelsetjenesten (tannhelsetjenesteloven)
Prioriteringsforskriften